Verzend & Leveringsbeleid

U wilt ons beleid ten aanzien van Verzenden en leveren misschien op uw gemak ergens anders lezen. Met deze knop kunt u ons hele verhaal in een pdf downloaden.

Veilig en zorgvuldig betalen en verzenden

Contactpersoon

Ik ben Antonio, uw contactpersoon bij Opaaz. U kunt mij bereiken via info@opaaz.nl. Ik vertel graag iets over onze betaal- en verzendprocessen.
Navigeer met onderstaand menu naar de onderwerpen.

Retouradres

OPAAZ | Fluid vof
Rustenburgerweg 2
1646 WJ Ursem gem Schermer | Alkmaar

Online betalen

Alle online betalingen worden op een uiterst veilige wijze verricht met tussenkomst van het betaalsysteem van Mollie, een van Europa’s grootste providers op dit gebied. Geheimhouding gegarandeerd. Dat betekent dat alleen Mollie uw financiële gegevens krijgt. Wij blijven buiten deze transactie. Via Mollie kunt u direct betalen.

Na een betalingsbevestiging van Mollie maken wij zo snel mogelijk uw bestelling in orde. Door de samenwerking van OPAAZ.nl met Mollie is het mogelijk om via iDeal te betalen bij diverse banken, maar ook via PayPal en Klarna AfterPay. Dat is kosteloos voor u, maar niet voor ons. Kosten voor betalingen kunnen behoorlijk oplopen. Wij nemen die kosten voor onze rekening omdat we u graag zo klantvriendelijk mogelijk ten dienste willen zijn.

Hoe kan je achteraf betalen?

Klarna AfterPay heeft een betaalproces waarmee u achteraf in delen kunt betalen. Om gebruik te maken van deze betaalwijze moet u een account hebben bij Klarna Bank AB, een Zweedse bank. Klarna AfterPay hanteert haar eigen service voorwaarden en privacy beleid zoals omschreven in publiek beschikbare documentatie. Door te betalen met Klarna AfterPay gaat u akkoord met de  algemene voorwaarden van Klarna AfterPay.

U kunt bij vragen altijd contact met Klarna AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Klarna AfterPay website.

Verzendkosten

Als jonge aanbieder met een relatief klein aantal pakketten en in onhandige formaten krijgen wij geen volumekortingen van vervoerders. Wij kijken per geval wat de meest gunstige oplossing is. Voor dichtbij is dat anders dan voor ver weg.

Verzendkosten per productcategorie

Onze producten worden zorgvuldig verpakt, als het kan met behulp van gerecyclede materialen. Soms staan er merknamen of afbeelding op de verpakking die niet overeenkomen met de inhoud. Zo verpakken we Play3 kasten in fietsdozen van bekende merken. U kunt herkennen dat het om een OPAAZ product gaat door een herkenbare sticker.

Om het voor u voorspelbaar te houden hebben we eenheidsprijzen voor verzendkosten. Die zijn per productcategorie. Momenteel hebben wij één productcategorie, dat zal veranderen.

Wat zijn de verzendkosten voor kindermeubilair?

Verzendkosten binnen NL bedragen voor Play3 kasten bedragen €40.

Dit is een forfaitair bedrag. De werkelijke kosten zijn afhankelijk van gewicht en afstand, variëren per zending en liggen in de regel veel hoger. Dat kan oplopen tot ver boven de €100. Wij nemen het resterende gedeelte voor onze rekening zodat het een beetje overzichtelijk blijft voor u.
Voor de verzending kiezen wij dan wel de vervoerswijze en de vervoerder met de beste voorwaarden.

Wat is jullie levertijd?

Levering uit voorraad

  • Het product van uw keuze is op voorraad, dan leveren wij dit binnen 5 werkdagen af. Deze tijd geeft ons nog wat ruimte in het kiezen van de beste vervoeroptie.

Levering op backorder

  • Het product van uw keuze is niet op voorraad, dan leveren wij dit binnen 10 werkdagen af, uitgezonderd speciale bestellingen, waarover persoonlijk afspraken gemaakt worden.
  • Moet het product zeker op een bepaalde datum binnen zijn, bijvoorbeeld voor een verjaardag, dan neemt u het best even contact met ons op per mail: info@opaaz.nl
  • U ontvangt van ons een bevestigingsmail met de juiste informatie.
  • Wij nemen direct contact met u op met een voorstel, mochten er onverhoopt problemen zijn, bijvoorbeeld in de toelevering aan ons. U kunt uw aankoop dan kosteloos annuleren.

Mogelijk is het u al opgevallen dat wij geringe aantallen producten op voorraad hebben. Wij maken alle producten in eigen werkplaats, bijgestaan door leveranciers in onze omgeving. Zodra een bestelling bevestigd is en het product is niet op voorraad, dan start de productietijd. De productietijd voor Play3 kasten is 7 werkdagen.

Kan ik annuleren?

U heeft het wettelijk recht om binnen 14 dagen na ontvangst uw aankoop te annuleren (herroepingsrecht). Daarvoor hoeft u geen reden aan te geven. Al vinden we dat natuurlijk wel veel prettiger.

U moet wel iets doen om van dit recht gebruik te maken. U moet deze intentie binnen 14 dagen aan ons kenbaar maken. Wij hebben om de annulering te kunnen verwerken de orderinformatie nodig die u van ons gekregen heeft.

U krijgt binnen 2 dagen van ons een bevestiging. Dat geeft ons beiden zekerheid. Krijgt u geen reactie of twijfelt u daaraan dan raden wij aan om zelf zo snel mogelijk te checken of uw brief, email of voicemail door ons wel is ontvangen.

Wanneer kan ik niet annuleren?

Incidenteel wordt door OPAAZ een product aangepast of gemaakt op specificatie van een klant. In zulke gevallen geldt het wettelijke herroepingsrecht niet. Het is toch goed om even contact met ons op te nemen. Misschien kunnen we toch iets voor u doen. 

Mocht u willen reclameren omdat er iets niet goed is gegaan, maar niet annuleren, dan moeten we dat even afstemmen. Het beste doet u dat binnen die 14 dagen termijn, dan kunt u alle kanten op. Is er iets van onze zijde niet helemaal goed gegaan, dan zullen we met die 14 dagen termijn coulant omgaan.

Retourzendingen

Het kan nodig zijn om iets terug te sturen, bijvoorbeeld in het kader van uw rechten. Ziet u om geldige redenen af van de aankoop en levering af, dan betalen wij aan u de prijs die u betaald heeft en het bedrag voor de initiële verzending terug. Voorafgaand aan de betaling dienen wij zeker te zijn van de terugzending en de conditie van het product. In het algemeen betalen we dus terug na ontvangst en inspectie van de retourzending. Terugbetalingen verlopen via Mollie, die zoveel mogelijk de route volgt van uw betaling aan ons, tenzij het niet kan.

Retour vanwege herroeping

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Vermeld altijd duidelijk de gegevens van de afzender. Kosten voor retourzendingen van uw huis naar de webwinkel zijn in dit geval voor u.

Retour om andere reden

Wilt u om een andere reden iets terugsturen, bijvoorbeeld om te ruilen, dan neemt u het beste contact op met ons om u te helpen te bepalen wat de beste vervoersoptie te kiezen. We moeten dan ook overleggen hoe we met kosten omgaan. Voor ons weegt de reden van retourzending mee en ook of wij vinden dat voor de beste vervoersoptie wordt gekozen.

Schade tijdens de retourzending

U bent verantwoordelijk voor eventuele schade die tijdens een retourzending kan ontstaan. Het is vaak mogelijk u daarvoor te verzekeren. Vanaf ontvangst, getekend door één van onze medewerkers, zijn wij weer verantwoordelijk.

Verpakken

Onze producten worden zorgvuldig verpakt. Als het kan, gebruiken we daarvoor gerecyclede materialen. Soms staan er merknamen of afbeelding op de verpakking die niet overeenkomen met de inhoud. Zo verpakken we Play3 kasten in fietsdozen van bekende merken.

Herkennen als zending van OPAAZ

U kunt herkennen dat het om een OPAAZ product gaat door een herkenbare sticker.

Hergebruik ons verpakkingsmateriaal

Het is verstandig verpakkingen zodanig te openen dat u ze kunt hergebruiken, bijvoorbeeld voor een retourzending. Als we kunnen, geven we op de buitenzijde aan waar u de verpakking het best kunt openen.

Een Play3 kast wordt in een grote gerecyclede doos verzonden. Wij begrijpen dat die snel in de weg zal staan. Houd de doos toch nog even intact, mocht u twijfelen of u misschien toch een reden heeft om de kast terug te sturen. De doos biedt de beste omstandigheden om het product onbeschadigd weer bij ons te krijgen.