Garantie &
Klachten

U wilt ons garantie- en klachtenbeleid misschien op uw gemak ergens anders lezen. Met deze knop kunt u ons hele verhaal in een pdf downloaden.

Een klacht is pijnlijk. We leren er van en proberen alles zo goed mogelijk op te lossen.

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapotgaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

 

Garantietermijn

We geven 2 maanden garantie op producten met een verkoopprijs onder 100. Voor producten met een hogere waarde geldt een langere garantietermijn. U ontvangt bij het betreffende product een garantie certificaat waarop staat wat de garantie inhoudt en gedurende welke termijn u daar een beroep op kunt doen.

Indien u een claim doet op garantie, zijn de kosten van eventuele terugzending voor uw rekening. Afhankelijk van de aard van uw claim kunnen wij u een alternatief aanbieden voor reparatie. U bent vrij om daar al dan niet op in te gaan.

Producten van derden

Producten door OPAAZ geproduceerd zijn duidelijk gemerkt. Indien een product niet door ons is geproduceerd, gelden de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant of onze leverancier. Deze producten worden door ons steeksproefsgewijs gecontroleerd of ze door de fabrikant voorzien zijn van duidelijke documentatie over de garantievoorwaarden. Wij zullen ons uiterste best doen te bemiddelen bij het verkrijgen van uw garantierechten, maar de fabrikant is aansprakelijk voor de nakoming daarvan. In het uiterste geval dient u zelf stappen te nemen voor het verkrijgen van uw recht.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@opaaz.nl.

Sinds15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden
op
http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.